תקציר: מפקח בנייה במרכז

בנייה במרכז הארץ או בכל אזור אחר היא חלום של הרבה יזמים, אלא שהדרך להגשמת החלום היא פתלתלה, סיזיפית ומלאת מכשולים. על מנת להגיע אל הנחלה זקוק כל יזם למישהו שילווה אותו, מישהו שישמור על האינטרסים שלו, שידחוף את הפרויקט קדימה ויפתור כל בעיה ולו הקטנה ביותר, כך שהלקוח שלו ייהנה מהדרך ויהיה בסופה שבע רצון.

בניית בית פרטי ללא מפקח בנייה היא עבודה במשרה מלאה, ולא עבודה מהנה במיוחד. זה עלול להתלוות לחששות והרבה מאוד לחץ, תסכול ואפילו תחושה של חוסר אונים, מכיוון שפרויקט כל כך מורכב, שלוקחים בו חלק כל כך הרבה אנשי מקצוע זה עניין לא פשוט.

דמיינו תזמורת שמנגנת ללא מנצח- זה יכול להישמע רע מאוד, וזה בערך המצב כשבוחרים לבנות בית בלי מפקח בנייה. ללא  ידע, מיומנויות וניסיון בתחום החלום של היזם עלול להתרסק, ולכן אם הוא רוצה להיות שבע רצון, כדאי שישכור שירותים של מפקח בנייה שייקח עליו את האתגר.

מפקח בנייה במרכז נאלץ להתמודד עם אתגרים מורכבים במיוחד

אף על פי שתנופת הבנייה במרכז הארץ אינה פוסקת, נראה שהיזמים רוצים לעשות את הצעד קדימה, אך עומדים בפניהם מחסומים, שלא תמיד הם יודעים כיצד להתמודד עמם. העדר תשתיות, קושי להוציא אישורי בנייה וסטנדרניזציה לוקה בחסר (בלשון המעטה) בתחום הבנייה הופכים כל שלב בתהליך הבנייה למתיש, ארוך, מפרך ומייאש.

מפקח בנייה במרכז הארץ, שמורגל לביורוקרטיה המקומית, מכיר את המגבלות והקשיים והספיק לצבור ידע עשיר בתחומים שונים ידע כיצד ניתן להתגבר על האתגרים הללו, לחסוך הרבה מאוד זמן, כסף וטרטור ללקוח ובשורה התחתונה- הוא ייתן לו שקט נפשי וביטחון ויסלול לו דרך נעימה ושלווה להגשמת החלום.

ניתוח סיכונים הוא בין החלקים החשובים בעבודתו של מפקח הבנייה

כיום נהוג בקרב היזמים להטיל את האחריות על הקבלנים שעובדים באתר. מה שקורה הוא, שהקבלנים לא יודעים להעריך נכון את כל הסיכונים האפשריים, הן מפאת חוסר ידע או ראייה מערכתית חסרה, והן מהסיבה שהם לא רוצים לקחת אחריות על כל דבר, ומעדיפים להעביר את האחריות לקבלן הבא בתהליך הבנייה או לזה שהיה שם לפניהם.

התוצאה של השתלשלות הדברים היא אחת- האחריות הביטוחית והכלכלית נופלת על היזם.

כאן בדיוק נמדדת חשיבותו של מפקח בנייה במרכז, שמתמחה בין היתר גם בהערכת הסיכונים בכל שלב, כולל שלב התכנון ובדיקת כשירות הקרקע. שוב הוא עשוי לחסוך ליזם הרבה מאוד כסף ולתת לו שקט נפשי.

המשמעות של הרבה קבלנים ואנשי מקצוע באתר הבנייה

השאיפה של היזם היא, שכל קבלן או איש מקצוע ייקח על עצמו את שלבי התהליך שבהם הוא מתמחה, ויהיה אחראי להם באופן מלא. אלא שבפועל המשמעות של הרבה קבלנים ואנשי מקצוע היא פיזור האחריות, מה שמצד אחד עשוי לסייע, שכן יש למי לפנות בעת תקלה או קושי, אך מצד שני, ידוע שהרבה אנשי מקצוע וקבלנים, גם כאלו שנחשבים לאוטוריטה בתחומם, עשויים להעביר את האחריות מהאחד לשני על מנת להימנע מההתמודדות עם ההשלכות- הביטוחיות, הפיננסיות, התפעוליות ועוד.

גם כאן נמדדת חשיבותו של מפקח הבנייה, שכן הוא זה שמסייע ליזם לבחור את אנשי המקצוע והקבלנים, ואם הוא מבצע את תפקידו כראוי כל אחד מהגורמים המקצועיים יודע בדיוק למה הוא נדרש ועל מה הוא אחראי, כל תקלה עוברת דרכו, הוא בוחן כל שלב עבודה תוך בקרת איכות קפדנית, ואחראי להשגיח ששום דבר לא יעבור מחוץ לרדאר שלו.

באופן כללי, מפקח הבנייה אחראי להתוות תרבות עבודה כזו, שבה כל מי שנמצא באתר אחראי לכל תקלה או ליקוי. זה אומר שכל אחד בוחן היטב את מה שעשה הקבלן שהיה שם לפניו, על מנת לוודא שניתן להמשיך לשלב הבא. כמו כן, כל אחד אחראי לדאוג לכל עניין, ולו הקטן ביותר, על מנת להכין את השטח ולהקל על הקבלן או איש המקצוע שבא אחריו.

באותו אופן, גם אנשי מקצוע שעובדים במקביל באתר מחויבים במסגרת החוזה שיצר מפקח הבנייה לשתף פעולה ולפעול יחד כצוות על מנת לתת ללקוח את התוצאה הטובה ביותר לשביעות רצונו ומתוך דאגה לאינטרסים שלו.

במקרים בהם מתעוררים סכסוכי עבודה או מחלוקות מקצועיות, נכנס מפקח הבנייה כבורר או כמשכין שלום. בכל מקרה, הוא זה שאמור לגרום לכך שהפרויקט יתקדם בקצב שנקבע מבלי לפגוע באיכות העבודה.

פרט לכל האמור לעיל, מפקח הבנייה הוא זה שאחראי לתאם בין אנשי המקצוע וקבלני הביצוע השונים. על מנת לעשות זאת באופן יעיל ונכון עליו להיות בקיא בכל מה שמתרחש באתר ובכל שלבי העבודה על מנת לשמור על אתר הבנייה פעיל כל הזמן באופן הרמוני ובהתאם לזמני העבודה.

הסוד הוא התזמון, וגם לצורך העניין על מפקח הבנייה להיות בקיא במגוון נושאים ותחומים ולהיות תמיד בתקשורת עם כל העוסקים במלאכה.

 לסיכום,

בנייה במרכז הארץ או בכל אזור אחר היא חלום של הרבה יזמים, אלא שהדרך להגשמת החלום היא פתלתלה, סיזיפית ומלאת מכשולים. על מנת להגיע אל הנחלה זקוק כל יזם למישהו שילווה אותו, מישהו שישמור על האינטרסים שלו, שידחוף את הפרויקט קדימה ויפתור כל בעיה ולו הקטנה ביותר, כך שהלקוח שלו ייהנה מהדרך ויהיה בסופה שבע רצון.

מפקח בנייה בישראל

מרכזים עבורכם את כל המידע במקום אחד

באמצעות המידע המקצועי שתקבל תוכל לחסוך עשרות אלפי שקלים ולעיתים אף יותר לאורך תהליך הבניה שלך.בשליחת הטופס הינך מאשר את התקנון ותנאי השימוש באתר. השירות ניתן בחינם!

פיקוח בנייה פרטית בישראל

לפניכם מידע ומאמרים מקצועיים נוספים. קחו את הזמן, תלמדו את הפרטים ואת התהליכים ותבואו מוכנים. עבור מרבית האנשים, זו העיסקה והפרוייקט הגדולים ביותר בחייהם.

מכרזים בבנייה פרטית - pikuah
ניהול פרוייקטים

מכרזים

ניהול מכרזים הוא משימה מורכבת שמצריכה זמן ומשאבים. עבור מי שאינו מיומן בכך, זו עלולה להיות משימה מורכבת, ובמיוחד כשמדובר בפרויקט מורכב, שכן היא מצריכה לבחון את כל ההיבטים ואנשי המקצוע שנדרשים לפרויקט.< מפקח בנייה שמכיר את דרישות הפרויקט ואת כל שלבי העבודה יכול לסייע בבחירת המכרזים הנכונים לכל שלב עבודה. הוא בקיא בניסוח דרישות מקדימות ויודע על מה אסור לוותר בבחירת הקבלנים ואנשי המקצוע.

להמשך קריאה »
טופס 4 - מקפח בנייה pikuah
ניהול פרוייקטים

טופס 4

ברכישת דירה חדשה מקבלן, האחריות לקבלת כל האישורים הנדרשים לטופס 4 נמצאת בידי הקבלן. לעומת זאת, אם אתם בונים את הבית בעצמכם, האחריות היא כולה שלכם. עם זאת, בעזרת פיקוח צמוד של מפקח בנייה, ניתן לכלול את האחריות לקבלת טופס 4 במסגרת התחייבויותיו של מפקח הבנייה, מה שעשוי להיות הפתרון המושלם בשבילכם, שכן מפקח בנייה שמלווה את הפרויקט לכל אורכו גם מכיר את כל התכניות, גם בקיא בהליכי העבודה וגם אחראי לבטיחות המבנה. פרט לכך, ניסיונו מקל עליו בקבלת אישור אכלוס בדרך המהירה ביותר, מה שמבטיח לכם הליך מזורז וראש שקט.

להמשך קריאה »
בניית-תקציב-בנייה פיקוח בנייה Pikuah
ניהול פרוייקטים

בניית תקציב בנייה

באתר הבנייה עשויים לעבוד מספר רב של אנשי מקצוע בו זמנית. כמו כן, אנשי מקצוע רבים עשויים להתחלף באתר בהתאם לשלבי הפרויקט ובהתאם לצרכיו המשתנים באופן דינמי. על כן חשוב להכיר את כל אנשי המקצוע שמעורבים בפרויקט ואת דרישות שכרם. חשוב לבחון את חיוניותם להשלמת הפרויקט ולהכיר את חלקם בתהליכי העבודה, את סוגי הסכמי התשלום שהם עובדים לפיהם ואת ההשלכות של כל אחד מההסכמים.

להמשך קריאה »
פיקוח-צמוד-באתר-בנייה-pikuah
מפקח בנייה הגדרות תפקיד

פיקוח צמוד באתר בנייה

אף על פי שהפיקוח הצמוד עולה יותר ללקוח, הוא מבטיח לו בראש ובראשונה סיכוי גבוה יותר למניעת כשלים בזמן אמת, וזה לכשעצמו יתרון אדיר. בעוד בפיקוח עליון, המפקח מגיע בצורה מדגמית אל האתר, בפיקוח צמוד הוא נמצא באתר הבנייה "סביב השעון", ואחראי על פיקוח של עבודות הבנייה, אך גם על נושאים מנהליים שונים, סדר ניקיון ובטיחות באתר, בקרה על כל מי שנכנס ויוצא מאתר הבנייה, פיקוח על אספקת החומרים וכן הלאה.

להמשך קריאה »
דוחות-דיווח-ובקרה-Pikuah-פיקוח-בנייה
ניהול פרוייקטים

תיעוד ודיווח

לדוח היומי חשיבות עליונה בניהול רשומות פשוטות. רישום כל הביצועים מגן על המפקח מפני טיעונים וטענות אפשריות, שכן גם אם הקשר עם הלקוח נהדר, יש אמון מלא וכולם מבצעים את עבודתם בזמן, תרחישים מסוימים עלולים לגרום לכך שרק מה שסוכם על הנייר יהיה רלוונטי. ללא תיעוד מסודר, לא ניתן יהיה לברר אודות נושאים שסוכמו בעת הביקור באתר או בישיבות, ועל כן יש לתעד את כל ההחלטות המתקבלות בדוחות יומיים ופרוטוקולים של פגישות.

להמשך קריאה »
מפקח-בנייה-בצפון pikuah
מפקחי בנייה בישראל

מפקח בנייה בצפון

בשנים האחרונות אתגרי ביצוע הנדסיים ותכנוניים מערימים על אנשי המקצוע קשיים, אך מי שבידו טכנולוגיות חדשות ומתקדמות מסוגל ליישם כל חזון יוצא דופן ויצירתי של יזמים ואדריכלים, גם בתנאי השטח המאתגרים ביותר, מה שאומר שהיזם יכול לפנטז על בית החלומות שלו, וכל מה שהוא זקוק לו זה אדריכל שידע לתרגם זאת לשרטוטים ומפקח בנייה שיוכל לנצח על הפרויקט ביד רמה.

להמשך קריאה »